16 Nisan 2010

Pahalı.


Gazetede okuğum bir yazıda yanlış hatırlamıyorsam..Japonya'da yılda kişi başına 27 kitap düşerken ülkemizde kişi başına 1 kitap düştüğünden bahsediliyordu.Tabii kitap okuyan bir kesim var ama azınlıkta sonuçta.. okuyan bir toplum değiliz.Bence bunun başlıca nedeni ;okulda sıkıcı kitaplar okutulması, ruhsuz edebiyat(Türkçe)öğretmenleri,kitapların pahalı olması Orhan Pamuk,Elif Şafak gibi yazarların kitapları 25- 30 tl arası, öykü kitabı bile 15tl sanat kitapları yazmaya elim gitmiyor.Okumak bi lüks haline geldi :) bu sadece kitaplarla sınırlıda değil müzik cd,dvd içinde geçerli...maalesef:(

10 yorum:

komançi dedi ki...

söyledigin gibi bahane çok ama benimkinin sebebi tembellik bir de internet.

hayriyé dedi ki...

Dün haberde izledim. Japonya'da artık bildiğimiz kitaplar yerine e-booklar kullanılıyormuş ki daha pahalı ve ben almam şahsen yani kitaplar dururken çok soğuk gelir..

Ve haklısın kitaplar ciddi anlamda çok pahalı. 20-30-35 en ucuzu 15-17..

Bir de ayda 4-5 kitap okuyanlar var.

Gerçi internet sitelerinden çok daha uygun fiyata kitaplar alınıyor.

Bence en mantıklısı onlardan almak. Gidip kendi halimizde seçtiğimiz tadı vermiyorlar ama olsun...

:)

Lou dedi ki...

Biraz da okuma kültürüyle alakalı birşey. Bir kere millet olarak kitap okumanın boş zaman aktivitesi olmadığı bilincini benimsememiz lazım. Kitap okumak başlı başına bir iştir ve ona ayrılan bir zaman olmalıdır. Fiyat kesinlikle bir kıstastır kitap okuyabilme konusunda.Çok üzücü birşey ama kütüphane kültürümüz de yok. Ödünç kitap veren kütüphaneler var ve de ikinci el kitap satan dükkanlar...

Kesinlikle katılıyorum fiyatların oldukça yüksek oluşuna. Aynı zamanda eğer daha çok talep olursa fiyatlar da ucuzlar belki diyerek kendimi avutuyorum bu konuda:D

Adsız dedi ki...

Adamın ortalama 700-800 lira geliri var.
2 veya 3 (!) çocuğu var.
Elektrik,su,doğalgaz,mutfak,kira,çocuklarının eğitim masrafları,istekleri var,yorgunluğu var.

Bunun dışında eğitim ezberci,sistem değişken,sınavlar da çokgen olunca insanların kitaba ayıracak ne parası ne de zamanı kalıyor.

Ve dediğiniz gibi bir CD 10-15 TL,bir kitap 10-15 TL civarı olunca geriye ne kalıyor ki ?

Tamam eğitim şart ama önce başka şartları da düzeltmek gerekiyor gibi...

ruhum dedi ki...

Elimden geldiğince okumaya çalışsamda, kitap fiyatlarından ciddi anlamda şikayetçiyim.
Kitap olayı bende dönem dönem ve ruh halimle ilgilidir...
Sevgiler

hayatımınherrengi dedi ki...

Bu biraz da kişilere bağlı bir şey. Kitap okumak isteyen ama çok sık alacak maddi durumu olmayanlar için kütüphaneler çok iyi bir seçenek. Özellikle üniversite kütüphaneleri yeni çıkan ve popüler kültür romanlarını dahi bünyelerinde toplamaya başladılar. Okuma süresi 2 hafta olan bir kitabı okuyan bir öğrenci ayda en az 2 kitap okumuş olur, yılda 24 eder ki Japonya'ya oldukça yaklaşmış olunur. Öte yandan değiş tokuş da bir yöntem. İlla kitap almak istiyorlarsa harçlıklarını biriktirebilir, aldıkları kitabı satıp yeni kitap bile alabilirler. Çözüm bulmaya çalışmayı, param yok okuyamıyorum demekten daha kıymetli buluyorum. Tabiki çok güç durumda olan kişiler var onlar için bu durum çok rahatsız edici.

Sera dedi ki...

Kütüphanelerden medet beklemek de nafile artık. Düzgün kütüphane kaldı mı ki?

Adsız dedi ki...

kitap okunmuyor diye kimseye birşey olmaz. bütün dünya yarın kitap okumayı bıraksa kimse ölmez. kitap lükstür. yada diğer sayılan şeyler de öyle. eğer illa ki istiyorsan sadece birkaç gün winston içmeyiverir gider istediğin kitabı alırsın. sıkıntı geldi artık bu "şekerim kitap okunmuyor, eğitim sistemi de çok ezberci, fiyatlar da almış başını gitmiş" insanlarından...

Jose Ramon Santana Vazquez dedi ki...

...traigo
sangre
de
la
tarde
herida
en
la
mano
y
una
vela
de
mi
corazón
para
invitarte
y
darte
este
alma
que
viene
para
compartir
contigo
tu
bello
blog
con
un
ramillete
de
oro
y
claveles
dentro...


desde mis
HORAS ROTAS
Y AULA DE PAZ


TE SIGO TU BLOG




CON saludos de la luna al
reflejarse en el mar de la
poesía...


AFECTUOSAMENTE


ESPERO SEAN DE VUESTRO AGRADO EL POST POETIZADO DE EL NAZARENO- LOVE STORY,- Y- CABALLO, .

José
ramón...

özge dedi ki...

ülkemizde kitap başına 4 kişi düşüyo diye biliyorum ben :) gerçekten pahalılar.kitapları genelde sahaflardan alıyorum ben.daha ucuz.ve aralarından eski okuyucularına dair izler çıkması hoşuma gidiyo :)
http://www.sahibindenkitap.com/ diye bir site var.2.el kitap satıyor.ucuz gerçekten.bilmeyenlere duyrulurr..