23 Mayıs 2010

Koro

1949 yılı savaş sonrası Fransa'da işsiz müzik öğretmeni Clement Mathieu gelen bir teklif üzerine yatılı erkek öğrencilerden oluşan bir okulda işe başlar."Yerin Dibi" adı verilen okulda tamamen birbirlerinden farklı karakterlerden oluşan ve oldukça asi tavırlar sergileyen öğrenciler bulunmaktadır.Okulun müdürü ise öğrencilere karşı oldukça sert davranmakta,hücre cezası ve dayak gibi acımasız cezalar vererek disiplini sağlamaya çalışmaktadır.Clement bu gibi cezalar ile hiçbir sonuca varılamayacağını,cezalarını caydırıcı olmak bir yana öğrencileri ispiyonculuğa özendireceğini ve aralarındaki çatışmanın artacağını düşünmektedir.Aklına gelen en iyi çözüm,en iyi bildiği iş olan müzik sayesinde öğrencilere ulaşarak onlara farklı bir dünyanın kapılarını arayabilmek olur..
Fransız filmi olursa,konusu okulla ilgili bi de müzikleri olağanüstü olunca izle pişman olmazsın....

4 yorum:

İğne İle İplik dedi ki...

Bu filmi uzun zaman önce izlemiştim ve çok beğenmiştim.. Çok güzeldir:)

Ezgi dedi ki...

Bende izleyeli baya oldu.Çok güzeldi.Ben özellikle Mathieu'un giderken yanına aldığı çocuğu çok sevmiştim:)

Lou dedi ki...

O naif sesiyle, o bakışlarıyla hayran olmuştum Pierre Morhange rolündeki Jean-Baptiste Maunier e. Filmi izledikten sonra 2 hafta kadar sadece bu filmin müziklerini dinledim.

jakoobi dedi ki...

antonio banderas'ın oynadığı bir film vardı, take the lead.. konu itibariyle ona benzettim.. orda da antonio banderas iflah olmaz lise öğrencilerine dans dersleri vererek onları bi nevi düzeltmeye çalışıyordu.. :)
gerçi şu durumda fransız filmini tercih ederim antonio banderas'a.. hemen izlicem bu filmi de :)